2015-ben óriásit csattan a VW csoport körüli dízelbotrány, mely szerint szoftveresen manipulálták több motor és ezzel több modell károsanyag kibocsátási értékeit. A Volkswagen komoly bírságokat fizetett, ígéretet tett az azonnali beszüntetésre és különféle belső vizsgálatokat indított, miközben a konszern tagjai mellett újabb gyártóknál bukkantak hasonló esetekre.
Nemrég az új Audi A3-as modell kapcsán került elő ismét a téma, hiszen az autó állítólag 163 mg nitrogén-oxidot ereszt a környezetbe kilométerenként a megengedett 80 mg-os érték helyett. Állítólag hideg indításkor még a megszabott értékeken belül mozgott az autó, majd a motor bemelegedtével közel kétszeresére nőtt az érték. Ezt a Reuters tette közzé az Európai Bizottság Közös Kutatóközpontjának méréseire hivatkozva.
Az Audi egyelőre csak annyit nyilatkozott, hogy független mérések szerint teljesen rendben van az autó és nem áll még elég információ a rendelkezésükre a hibás mérés kapcsán ahhoz, hogy érdemben reagáljanak.