Hirdetés

Kombi karosszériával debütál a vadonatúj Ford Focus ST

A Ford Performance által fejlesztett Focus ST nyáron kerül a márkakereskedésekbe. Az autót egy hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú automata sebességváltóval összekapcsolt pörgős, 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotor hajtja, de a vásárlók egy hatfokozatú manuális váltóhoz csatlakozó 190 lóerős, 2,0 literes EcoBoost dízelt is választhatnak.

A fejlett Focus ST sport-technológiák sorában megtalálható az elektronikus vezérlésű részlegesen önzáró differenciálmű és az üzemmódválasztó rendszer is, amelynek segítségével az autó ugyanolyan élvezetesen használható a versenypályán, mint a mindennapos közlekedéshez

A Ford februárban mutatta be a vadonatúj Focus ST modellt; a stílusos, kényelmes és praktikus családi autóból a Ford Performance mérnökei borzongatóan izgalmas izomautót faragtak.

A vadonatúj Focus ST a kategóriaelső menetteljesítményt kínáló, negyedik generációs Focus ötajtós és kombi változataira épül. A Ford új C2 architektúráját különleges futóművel, fékrendszerrel és hajtáslánc-konfigurációkkal fejlesztették tovább, hogy megszülessen minden idők legdinamikusabb és legagilisabb Focus ST-változata, ami országúton és versenypályán egyaránt élvezetesen vezethető.

Az új motorkínálat 12 százalékkal nagyobb teljesítményt és 17 százalékkal magasabb forgatónyomatékot kínál, mint az előző ST-generáció esetében. 

A Ford most először alkalmazott egy elsőkerékhajtású autóban elektronikus vezérlésű részlegesen záró differenciálművet (eLSD), ami javítja az EcoBoost-motoros változat ívmeneti jellemzőit és menetstabilitását, mivel a számítógép-vezérlésű szerkezet gyorsabban reagál a változó tapadási viszonyokra és a vezető parancsaira.

Gyors teljesítményleadás

A Ford 2,3 literes, tisztán alumíniumból készített EcoBoost blokkjának új generációja a Focus ST eddigi legerősebb motorja. A fejlett turbótechnológiának köszönhetően a teljesítmény 280 lóerő 5500 1/perc fordulatszámnál, a forgatónyomaték pedig 420 Nm a 3000-4000 1/perc közti fordulatszám-tartományban, így ez az erőforrás kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsítja az autót állórajttal 100 km/órás sebességre.

A Ford 190 lóerős, 2,0 literes EcoBlue motorja a legerősebb dízel, ami valaha megjelent egy Ford Focusban; teljesítménygörbéje 3500 1/perc fordulatnál éri el a csúcspontot, miközben már 2000-4000 1/perc fordulatszám-tartományban leadja legnagyobb, 400 Nm forgatónyomatékát; sőt már 1500 1/perc fordulattól 350 Nm áll a vezető rendelkezésére, így az autó késedelem nélkül és egyenletesen gyorsít.

A Focus ST hatfokozatú manuális sebességváltójával 7 százalékkal gyorsabban kapcsolhatók a sebességfokozatok, mint a vadonatúj Focus standard változatában. Az új Ford Mustangban bemutatott, és az opcionális Teljesítmény Csomag részeként kínált fordulatszám-szabályozó technológia ezentúl a 2,3 literes EcoBoost manuális sebességváltós modellekben is elérhető lesz.

A simább és gyorsabb fokozatváltások érdekében a technológia egy váltásra figyelmeztető fényjelzést is tartalmaz, és a motor elektronikus vezérlésével rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz.

Intuitív menetdinamika

A Ford Focus közismerten jó menetdinamikájára építve a Focus ST az örömautózás, a versenypálya-használat és a hétköznapi használati érték olyan ötvözetét kínálja, ami egyedülálló a szegmensben.

A vezetési élményt még magasabb szintre emeli a Focus ST 2.3 EcoBoost modellek eLSD technológiája. A sebességváltóba beépített rendszer hidraulikus működtetésű tengelykapcsolókkal korlátozza a rosszabb tapadású kerékhez jutó vonóerőt, és a rendelkezésre álló forgatónyomaték akár 100 százalékát is képes a jobban tapadó kerékre irányítani, hatásosan kiküszöbölve ezzel a kerekek kipörgését, ami ívmenetben vagy a kanyarból kihajtva rontaná a gyorsítást.

Szép formák, fejlett funkciók

A fejlesztők arra törekedtek, hogy vadonatúj Focus ST ugyanolyan kényelmes legyen, mint amilyen élvezetes a vezetése, ezért a standard Focus kategóriaelső térkínálatára és kivételes kifinomultságára alapozva alkották meg az autó utasterét, tökéletes egyensúlyt teremtve a mindennapos használhatóság és a hamisítatlan sportautó-élmény között.

A Ford Performance mérnökei milliméteres pontossággal állították be a remek tartást kínáló Recaro első üléseket, hogy a vezető még tökéletesebben eggyé válhasson az autóval, miközben a Sport és Versenypálya üzemmódokban az ESE technológia élvezetesen felerősíti a motor és a kipufogó hangzását. A hanghatás nemcsak a sportos vezetési érzetet fokozza, hanem jobb visszajelzést is ad.

A Ford Focus ST-ben rendelkezésre áll a kifinomult Ford vezetéssegítő technológiák széles kínálata, amelyek a vadonatúj Focus 2018-as bevezetése óta már 13 díjat és ötcsillagos biztonsági besorolást szereztek a modellnek.

A modern, szinte észrevétlenül működő technológiák segítségével a vásárlók ösztönösen, stresszmentesen és kényelmesen vezethetik az autót. A Focus ST kínálatában többek közt a következő új vezetősegítő technológiák szerepelnek:

A SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerben a 8 colos központi érintőképernyőn keresztül, illetve hangutasításokkal kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audio, a navigáció és a klímaberendezés. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel, sőt az elérhető funkciók közt a FordPass Connect fedélzeti modem-technológia is megtalálható, ami akár 10 készülék csatlakoztatására is alkalmas mobil WiFi-hotspottá alakítja az autót.

“Az volt a célunk, hogy egy vadonatúj Focus ST-t alkossunk, ami ugyanolyan könnyen használható a mindennapok során, mint a Focus-család többi tagja,” nyilatkozta Roeks. “Ugyanakkor a modell átfogó technológiai fejlesztése révén sikerült elérnünk, hogy az autósok bármikor átadhassák magukat a hamisítatlan ST-élménynek.”

A vadonatúj Focus ST 2019 nyarán jelenik meg az európai piacokon.

You May Also Like