Ha megkérdezzük a szülőket, mitől szokott az egekig szökni a vérnyomásuk, akkor a gyerekek ebédlőasztalhoz terelése és az esti fektetés után mindjárt a heti nagy bevásárlás következik. Nemcsak azért, mert komoly harcot kell vívni az édességek részlegén, hanem mert a gyerekek imádnak száguldozni a gyors és nehéz bevásárló kocsikkal.
A Ford ezért kidolgozott egy megoldást, amivel elkerülhetők a balesetek a szupermarketek polcsorai közt és a parkolókban. Ehhez pedig egy olyan már jól bevált technológiából, az Ütközésre Figyelmeztető Rendszerből merített ötletet, ami eredetileg a közúti balesetek megelőzését szolgálta.
A legtöbb Ford-modellhez rendelkezésre álló Ütközésre Figyelmeztető Rendszer egy menetirányba néző kamerával és egy radarral érzékeli az autó előtt felbukkanó járműveket, gyalogosokat és kerékpárosokat, és ha a vezető nem reagál időben a figyelmeztetésre, akkor a rendszer automatikusan fékezni kezd.
Az önfékező bevásárló kocsi szenzorai hasonló célt szolgálnak: folyamatosan figyelik a kocsi előtt található akadályokat és embereket, és ha ütközésveszélyt észlelnek, automatikusan fékparancsot adnak.
“Sok szülőben kelt feszültséget a bevásárlás a szupermarketben, mert a gyerekek itt könnyen nekivadulnak a bevásárló kocsival,” mondta Tanith Carey nevelési tanácsadó, a What’s My Child Thinking? című gyermekpszichológiai könyv írója. “A kicsik imádják utánozni a felnőtteket, és nagyon szeretnek azzal kísérletezni, milyen érzés irányítani valamit. Amikor egy bevásárló kocsit tolnak, azt gyakran autónak képzelik, a szupermarket hosszú, széles folyosóit pedig versenypályának.”
Az önfékező bevásárló kocsi pillanatnyilag csupán prototípusként létezik a Ford Interventions terméksorozatában, amelyek célja, hogy az autóipari technológia és tudás segítségével oldjon meg hétköznapi problémákat
“Az Ütközésre Figyelmeztető rendszer segít elkerülni a baleseteket, vagy mérsékelni azok súlyosságát. Arra gondoltunk, hogy ugyanezt az elvet az áruházi bevásárló kocsikban is meghonosíthatnánk, felhívva ezzel az emberek figyelmét, hogy ez a megoldás mennyire hasznos az autókban,” vélekedett Anthony Ireson, a Ford Európa marketing-kommunikációs igazgatója.