Hirdetés

Agilis, sokoldalú és felvillanyozó: az új MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid

A vezetés vérpezsdítően lendületes élményét a MINI 2017 nyarán egy magával ragadó és minden korábbinál fenntarthatóbb változatban tárja a brit prémiumgyártó rajongói elé: a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 a márka első plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeként érkezik meg a piacra, a tisztán elektromos és zéró emissziójú mobilitás ígéretével, a gokartosan dinamikus agilitás izgalmával és a valaha kínált legnagyobb MINI ötletes sokoldalúságával.

A modell meghajtásáról egy háromhengeres benzinmotor és egy elektromos motor kettőse gondoskodik, a rendszer maximális teljesítménye pedig 165 kW / 224 lóerő. Az első plug-in hibrid MINI 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása mindeközben csupán 2,1 liter, míg kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása mindössze 49 gramm (az EU-ciklus plug-in hibrid modelleket vizsgáló, típus-specifikus tesztkörének mérései szerint). Mint ilyen, a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 a brit prémiumgyártó nagyvárosokban élő ügyfeleinek legkiválóbb négykerekű társa, amely a tisztán elektromos meghajtás előnyeit éltetve tudja le például az otthon és a munkahely közötti napi ingázási feladatokat, hétvégén pedig a hosszú távon fenntartható, korlátlan mobilitás szabadságával kecsegtet.

A modell meghajtásáról egy háromhengeres benzinmotor és egy elektromos motor kettőse gondoskodik, a rendszer maximális teljesítménye pedig 165 kW / 224 lóerő. Az első plug-in hibrid MINI 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása mindeközben csupán 2,1 liter, míg kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása mindössze 49 gramm (az EU-ciklus plug-in hibrid modelleket vizsgáló, típus-specifikus tesztkörének mérései szerint). Mint ilyen, a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 a brit prémiumgyártó nagyvárosokban élő ügyfeleinek legkiválóbb négykerekű társa, amely a tisztán elektromos meghajtás előnyeit éltetve tudja le például az otthon és a munkahely közötti napi ingázási feladatokat, hétvégén pedig a hosszú távon fenntartható, korlátlan mobilitás szabadságával kecsegtet.

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell a brit prémiummárka eddigi legnagyobb autójának ötletes helykihasználását a BMW Group hosszú távon fenntartható eDrive hajtáslánc-technológiájával és az elektromos összkerékhajtás páratlan kvalitásaival egyesíti. Az első kerekeket a belsőégésű erőforrás, míg a hátsó tengelyt az elektromos motor hajtja, a tisztán elektromos meghajtás lehetősége pedig a városhatárhoz érkezve sem vész el: a MINI Cooper S E Countryman ALL4 egészen 125 km/órás sebességig képes a zéró emissziójú mobilitásra, akár 42 kilométeren keresztül. Az összkerékhajtású plug-in hibrid hajtásláncnak köszönhetően a vezetés élménye ráadásul az épített utakon túl is folytatódik. „A plug-in hibrid hajtáslánc tökéletesen illik az új MINI Countryman sokoldalú járműkarakteréhez, az intelligens összkerékhajtást ugyanis olyan rendhagyó elektromos meghajtás egészíti ki, amely nemcsak a nagyvárosokban, de a járatlan földutakon is zéró emissziójú mobilitást kínál, és ezzel egyedülálló a prémium kompakt szegmensben” – mondta Uwe Seitz, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 projektmenedzsere.

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell legfőbb ismérvei

  1. A brit prémiumgyártó első plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellje.
  2. A modellben a BMW Group csúcsminőségű eDrive hajtáslánc-alkatrészei kaptak helyet, minden részletükben a MINI legnagyobb négykerekűjének karakteréhez hangolva és a BMW iPerformance modellek kifejlesztése során felhalmozott tapasztalatra építve.
  3. A háromhengeres benzinmotor és az elektromos motor maximális rendszerteljesítménye 165 kW / 224 lóerő.
  4. Átlagos üzemanyag-fogyasztás és kombinált károsanyag-kibocsátás az EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint: 2,1 liter / 100 km és 49 gramm / km.
  5. Tisztán elektromos meghajtás egészen 125 km/órás sebességig, akár 42 kilométeren keresztül.
  6. Az ALL4 intelligens összkerékhajtás elektromos változatának köszönhetően a rajongók a MINI jellegzetes vezetési élményének vadonatúj dimenzióját élhetik át.
  7. Fali töltőn keresztül a modell nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátora 2 óra 15 perc alatt teljesen feltölthető.
  8. Az eDrive billenőkapcsolóval a plug-in hibrid hajtáslánc három különféle működési módja aktiválható.
  9. Hibrid-specifikus kijelzők.

Az alapbeállításként funkcionáló AUTO eDRIVE működési módban a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell egészen 80 km/órás sebességig képes tisztán elektromos mobilitásra, miközben nagyobb tempónál és intenzív gyorsulás esetén a belsőégésű erőforrás is automatikusan bekapcsolódik a hajtásba. MAX eDRIVE működési módban a hajtáslánc egészen 125 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást. SAVE BATTERY működési módban kizárólag a belsőégésű erőforrás gondoskodik a modell meghajtásáról, minimum 90 százalékig emelve és mindvégig fenntartva a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor tisztán elektromos mobilitáshoz szükséges töltöttségi szintjét, amelyet a modell egy későbbi alkalommal a zéró emissziójú közlekedéshez használhat fel.

Amennyiben a brit prémiumgyártó ügyfele navigációs rendszerrel is felszerelte MINI Cooper S E Countryman ALL4 modelljét és a rendszer útvonaltervező funkciója aktív, az intelligens energiamenedzsment gondoskodik róla, hogy a kijelölt útvonalon haladva a modell a lehető leghatékonyabban hasznosítsa a plug-in hibrid hajtáslánc tisztán elektromos meghajtását. A navigációs rendszer információit és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) adatait számításba véve a plug-in hibrid hajtáslánc eközben az aktuális vezetési üzemmód karakterisztikáját és a hibrid rendszer működési módjának sajátosságait maximálisan szem előtt tartva, a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltöttségének lehető legoptimálisabb felhasználására törekszik.

Sokoldalú és változatos utastér

Az eDrive hajtáslánc-alkatrészek kompakt méretének és helytakarékos elrendezésének köszönhetően az új MINI Countryman plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt változata is sokoldalú, ötletes utasteret kínál. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a belsőégésű erőforrás 35 literes üzemanyag-tartályával együtt a némileg megemelt hátsó üléssor alatt kapott helyet. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 csomagtartójának térfogata az öt teljes értékű ülés kihasználása esetén csupán minimális mértékben marad el a hagyományos hajtáslánccal szerelt modellek hasonló értékétől, miközben a 40 : 20 : 40 arányban osztható hátsó üléstámla igény szerint változtatható döntésszögű és akár a padló síkjába is előrehajtható. „A teljes plug-in hibrid hajtáslánc-technológiát úgy építettük be a modellbe, hogy abból az utasok semmit ne vegyenek észre. Az egyetlen árulkodó jel a hibrid rendszer működési módját aktiváló eDrive billenőkapcsoló és az utazás közben működő teljesítmény-kijelző” – fogalmazott Uwe Seitz, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 projektmenedzsere.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

You May Also Like