Nemsokára jöhetnek a reklámok a WhatsApp-ban is.
Az alkalmazás tulajdonosai és a társaság alapítói azt ígérték, hogy a WhatsAppban biztosan nem lesznek reklámok addig, amíg ők irányítják a céget. Ígéretüket be is tartották, de mivel mindketten leköszöntek már, és a Facebook vette át a cég irányítását, nem kérdéses, hogy a fejlesztések milyen irányba mennek majd.
Nem meglepő tehát, hogy a fejlesztők előkészítették a lehetőségét annak, hogy az Állapot funkcióba, amelyben egyébként fotókat, GIF-eket, videókat lehet elhelyezni, amelyek 24 órán belül eltűnnek, reklámokat fognak elhelyezni. Az állapot funkció nagyjából ugyanaz mint a Történet funkció az Instagramban. Meglepő igaz?
Az infó egyébként nem mástól érkezett mint Chris Daniels-től, a WhatsApp alelnökétől. Hozzátette még, hogy ez lesz az elsődleges bevételi forrása a WhatsAppnak, valamint lehetőséget fog biztosítani a cégeknek, hogy elérjék az alkalmazás felhasználóit.
Az alelnök nem jelölte meg az időpontot amikortól felbukkannak már a reklámok, de ahogy a tulajdonos Facebookot ismerjük, ez hamarosan meg fog történni.
A Facebook egyébként 2014-ben vásárolt fel a WhatsApp-ot, hihetetlen 19 milliárd dolláros összegért. Érthető tehát, hogy szeretnék viszont látni a befektetésük összegét. A WhatsApp 2004-es indulása után valamennyi bevételhez is jutott, hiszen egy dolláros előfizetéssel működött, amelyet évente számláztak a felhasználóknak. Ezt 2016-ban szüntették meg, ingyenessé téve az összes felhasználónak. Ekkor ígérték meg a társtulajdonosok azt is, hogy annak ellenére, hogy ingyenes az alkalmazás, nem fognak benne reklámokat elhelyezni.
Mivel emiatt feszültség keletkezett az alapítók és a tulajdonos Facebook között, a két társalapító Acton és Koum elhagyták a céget. Ez azonnal utat is nyitott a Facebooknak, hogy bevételt szerezzenek az alkalmazásból, és hogy máshogy mint a reklámokkal.
Azt azonban nem láthatjuk előre, hogy a felhasználók hogyan reagálnak majd a reklámok megjelenésére, de rengeteg régi felhasználója van az alkalmazásnak, akik emiatt aligha fogják tömegesen elhagyni azt. A Facebboknak azonban kínosan ügyelni kell majd arra, hogy milyen mennyiségben és gyakorisággal árasztja el a felhasználókat a reklámokkal.