A kardióra sokan úgy tekintenek, mint a fogyókúra egyik legfontosabb eszközére, ugyanakkor a kalóriaégetés és a testformálás mellett más előnyei is vannak ennek a mozgásformának. Sokak számára a kellő motiváció megszerzése a legnehezebb feladat, de hátha kedvet kaptok egy kis mozgáshoz a cikkünk után, melyből kiderül, hogy a testünk mellett mely másik területnek tesz jót az a mozgásforma.

A The Journal of Physiology tanulmányában felnőtt hím patkányokon tesztelték, hogy a kardió a testük mellett milyen hatással van az agyukra. Azon patkányoknál tudták kimutatni a jelentős agysejtnövekedést, akik rendszeres, egyenletes aerob mozgást végeztek. A második legnagyobb növekedést a változó intenzitással “edző” alanyoknál mutatták ki, akik pedig nem végeztek mozgást, vagy csak “súlyzóval” nehezített mozgást végeztek, nem tudtak agysejtnövekedést felmutatni.

A második tanulmány a Preventive Medicine következő havi számában jelenik meg részletesen és a kardió valamint a depresszió közötti kapcsolatra tér ki. A cikk igazából korábbi tanulmányokat összevetve jelenti ki, hogy az alacsony kardiorespiratorikus fitnesz esetében 75 százalékkal nagyobb a depresszió kockázata. A közepes szintűeknél 23 százalékkal nagyobb az esély, a tanulmányok pedig nagyjából 1 millió embert foglaltak magukban.

Ha nem is hiszünk el mindent az ilyen tudományos megállapításoknak, azt személyes tapasztalatból mondhatjuk, hogy heti 1-2 kardióedzés jót tud tenni a testünknek és a lelkünknek. Nem kell túlzásba vinni, már 20-25 perc kellemes séta is sokat javíthat a hangulatunkon.

A szerzőről

Kapcsolódó bejegyzések

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..