A legtöbb elfoglalt ember nem figyel az étkezésekre. nem tartja fontosnak. Munkaidőben bedobnak egy szelet pizzát, vagy hamburgert, kihagyják a reggelit, aztán este hazaérvén bepótolják az elmaradt kalóriákat, és összedobnak valami gyors vacsorát, amit a legközelebbi áruház mélyhűtőjéből halásztak elő.
Megtörtént már veled az alábbiak közül bármelyik:

  • Sürgős megbeszélésre hívtak, éppen ebéd előtt?
  • Elhúzódik egy tárgyalás, és csak bekapsz valamit ami éppen körülötted van?
  • Utaznod kell, vagy kiküldetésen vagy valahol és nem veszed észre hogy elszaladt az idő?
  • Túl stresszes, fáradt, kimerült vagy, hogy valami finom egészséges ételt egyél, így inkább eszel valami gyorskaját?

Ha a fenti kérdések közül bármelyiknél magadra ismersz, akkor nem vagy egyedül. Arról biztosan tudsz, hogy a legegészségesebb, ha napi 4-6 kisebb étkezést iktatsz be, amelyek kisebb adagokbból állnak. Sajnos azonban ez nem mindig kivitelezhető. Azért kell körülbelül 3 óránként valamit enni, mert így felgyorsíthatod az anyagcserédet. Ezáltal könnyebbé válik az optimális testsúly megtartása még akkor is, ha ülő munkát végzel. Természetesen ne hanyagold el a testedzést se. Ha napi három étkezésre hagyatkozol, előfordulhat, hogy többet eszel, mint amennyire szükséged van, hiszen étkezés előbb jóval nagyobb az éhségérzeted.

Az étkezések számának növelésével az alábbiakat érheted el:

  • Felgyorsul az anyagcseréd
  • Elkerülheted a túlevést
  • A vércukor szintedet stabilabbá válik
  • Csökken az étvágyad

Ez egészen jól hangzik, igaz? De hogyan lehet ezt összehozni? Adunk pár tippet az alábbiakban:

Első tipp: Mindig legyen nálad némi fehérje por a shakeredben, vagy pár protein szelet.

Második tipp: Ha étteremben ebédelsz, vagy vacsorázni mész, próbáld a lehető legegészségesebbet választani. Ne rendelj semmit extra öntettel, vajjal, sajttal és semmivel ami egészségtelen, hasztalan és rossz zsírokban gazdag.

Harmadik tipp: Ha húsimádó vagy, válaszd a sovány, fehér húsokat. Ha vörös húsra vágysz, olyasmit válassz, amely nem olyan zsíros. A bőrt ne edd meg, a zsíros részeket pedig tedd félre.

Negyedik tipp: Egyél rostgazdag ételeket, mint a gyümölcsök, zöldségek, gabonafélék, vagy például a bab. A rostban gazdag ételektől tovább van jóllakottság érzésed.

Ötödik tipp: Keress más sovány protein forrásokat, mint például a joghurt. Felturbózhatod gyümölcsökkel, magokkal és gabonával is.

Hatodik tipp: Tarts a közeledben előkészített, feldarabolt zöldségeket, ezeket akár nassolhatod is. Ha nem szereted őket nyersen, párold meg őket, vagy akár a tegnapi maradékból is vihetsz magaddal.

Hetedik tipp: Az étvágyad csökkentésérre a Chia mag is kiváló. Ha tudsz magaddal vinni belőle, csak markolj bele és edd meg. A Chia mag semleges ízű, beleteheted folyadékba is, de akkor gyorsan hörpintsd fel, mert hamar megdagad. Mivel tápanyagban gazdag, és meg is dagad, úgy fogod érezni, hogy tele vagy.

Nyolcadik tipp: Csomagolj! Persze nem úgy, hogy elköltözöl, hanem ételt. Legyen annyira tápláló és egészséges, amennyire csak lehet. A pulykamell, vagy csirkemell mindig jó döntés, tehetsz mellé teljes kiőrlésű kenyeret, egy kis salátát, paradicsomot vagy akár avokádót is. A húst egyszerűen grillezd, vagy süsd meg. Jó tápérték, sok vitamin és gyors elkészítés.

Kilencedik tipp: Ha édesszájú vagy, akkor sem hagyunk cserben. Válassz friss gyümölcsöt, vagy fagyasztott gyümölcsöt, csinálj egy gyors gyümölcssalátát. Natúr joghurttal nyakon boríthatod, így egy egészséges, bármikor fogyasztható desszertet kapsz.

Ez csak néhány ötlet, amelyet akár tovább is fejleszthetsz, de remélem ad egy kis extra energiát ahhoz, hogy az elfoglaltságok ellenére is jót és egészségeset egyél.

A szerzőről

Kapcsolódó bejegyzések

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..