A megfelelő mennyiségű fehérje bevitele nem csak azok számára fontos, akik komoly edzéstervet követnek és izmaikat szeretnék táplálni. Az aktív sporttól mentes életmódot folytatók számára is létfontosságú táplálékról van szó, melyet a legtöbben a tojással és a hússal párosítanak.

Az alábbiakban mi néhány vega tippet gyűjtöttünk össze, melyeket természetesen nem csak a vegetáriánus olvasóinknak ajánlanánk, hiszen ezek az alapanyagok változatosságot is vihetnek az étrendünkbe.

Szójabab

Egy csésze főtt szójabab nagyjából 28 gramm fehérjét tartalmaz, ami már egy étkezésnyi mennyiségnek is tökéletesen megfelel. Egyre több recept érhető el magyarul, párolhatjuk, levest is készíthetünk belőle, de salátába vagy csirke mellé is remek választás.

Quinoa

A Quinoa vagy más néven Rizsparéj szintén remek fehérjeforrás. Egy bögrényi adagban nagyjából 10 gramm fehérje lapul, megvehetjük önmagában vagy akár zacskós rizzsel keverve is.  Ráadásul “teljes értékű fehérje, hiszen tartalmazza mind a kilenc esszenciális aminosavat.

Bab és hüvelyesek

Talán a szójabab a legjobb hüvelyes fehérjeforrás, de nem szabad megfeledkezni a többiről sem. A többi bab és a hüvelyesek, beleértve a fehér bab, fekete bab, csicseriborsó, lencse és borsó is remek fehérjeforrás. Egy bögrével nagyjából 12-17 gramm fehérjét vihetünk be a szervezetbe, ráadásul igen változatos módon, hiszen ezekből az alapanyagokból rendkívül sokféle étel készíthető.

Gomba

A gomba nem kimondottan tartalmas fehérjeforrás, de azért néhány grammot minden ételhez hozzá tud adni, ami bizony sokszor pontosan elég. Saláták, köretek vagy éppen főételek remek alapanyaga és még viszonylag olcsó is.

Mogyoró

Egy maroknyi mogyoró nem csak laktató, de egészséges rágcsa is egyben. 2-3 evőkanálnyi adagban már közel 10 gramm fehérje található.

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..