Közeleg a tél, a borús idő és egyre kevesebb természetes napfényhez jutunk, hiába süt kint most is a nap, nem sokan fognak kint álldogálni és begyűjteni a napsugarakat. Az évszakok változnak, a szervezetünk igénye azonban nem, az alábbiakban pedig összeszedtünk nektek 7 okot arra, hogy D-vitamin forrás után nézzetek. 

  1. A fogak egészsége

    A szép mosoly mindenkinek jár! Kevesen tudják, de a D-vitamin bizony a fogak éppségének megőrzésében is komoly szerepet vállal. A Journal of Archaeological Science szerint azok, akik kevés D-vitamint visznek be a szervezetükbe, gyengébb dentin-nel rendelkeznek, ami fogunk egyik legfontosabb alkotóeleme.

  2. A mentális egészség

    Feledékenység és fáradékonyság. Sokan a sok munkának és az egyéb terheknek tudják ezt be, viszont egy kis odafigyeléssel javíthatunk a helyzeten. Brit kutatók (igen britek…) 3000 európai férfit vetettek alá vérvizsgálatnak és megállapították, hogy azok, akiknek a vérében magasabb volt a D-vitamin, jobb memóriával és információ feldolgozási képességekkel rendelkeztek, mint akiknél alacsonyabb volt a vér D-vitamin szintje. Tegyetek egy próbát, elsőként kérjetek egy vérvizsgálatot és egyeztessetek az orvosotokkal, kell e extra D-vitamin a szervezetnek vagy sem.

  3. Védekezés a betegségek ellen

    Colorado és Massachusetts városokban dolgozó kutatók szintén vérvizsgálatok alapján állapították meg azt, hogy akiknek magasabb a vérben lévő D-vitamin szintjük, 30 százalékkal kisebb eséllyel kapnak el valamilyen fertőzést, betegséget. Azt régóta tudjuk, hogy az egészséges szervezeteket ritkábban és kevesebb eséllyel támadják meg a különféle betegségek, így már csak ezért is érdemes minden fontos vitaminnal ellátni a szervezetünket.

    vitamind

  4. Kockás has

    Ki ne szeretne tökéletes kockahassal a tengerparton sétálni? Ehhez sok-sok kardió, hasizom erősítés és néhány kutató szerint D-vitamin szükséges. Egy 16 hétig tartó vizsgálat ugyanis kimutatta, hogy akik reggelente kálciummal és D-vitaminnal kiegészített narancslevet ittak, azok a teszt végére kevesebb hastájéki zsírral rendelkeztek, mint azok, akik csak sima narancslevet fogyasztottak minden reggel. Ha szeretjük a narancsleveket, mindenképpen érdemes 100 %-osat választani, illetve lehetőleg vitaminokkal dúsított változatot keressünk!

  5. Egészségesebb szív

    A Copenhagen University Hospital kutatása alapján az alacsonyabb D-vitamin szinttel rendelkezőknek akár 81 százalékkal nagyobb esélyük van arra, hogy valamilyen szívprobléma okozza a halálukat és 64 százalékkal nagyobb a szívroham kockázata. Bővítsük a bevásárlólistát D-vitaminban gazdag ételekkel, mint például hallal vagy esetleg tejjel.

  6. Vigyázzunk hajunkra

    Egy jó frizura rögtön magunkra irányíthatja a nők figyelmét, a D-vitamin pedig segít hajunk egészségének megőrzésében. Állítólag ha megfelelő mennyiségű D-vitaminnal rendelkezik a szervezetünk, akkor kissebb az esély a kopaszodásra, hiszen a hajhagymák egészségesebbek és tápláltabbak lesznek.

  7.  Harcolj a rák ellen

    A rák az egyik legfélelmetesebb betegség, melyet mindenki el szeretne kerülni. Kutatók felfedezték, hogy a rák formájától függetlenül a legtöbb betegnél kimutatható a D-vitamin hiánya. A korai felismerés mindennél fontosabb ennél a betegségnél, de a rendszeres szűrés mellett ne feledkezzünk meg a megfelelő D-vitamin mennyiségről sem. Minden apró tett számít a hosszabb és boldogabb élethez!