A kevesebb olykor több – vallja számos motorkerékpár-rajongó, akik előszeretettel döntenek a „színtiszta motorozás” élménye mellett. R nineT modelljével a BMW Motorrad már 2013 óta aktív részese e trendnek, mégpedig töretlen lelkesedés és siker mellett. E kedvező fogadtatáson felbuzdulva mutatja most be a BMW Motorrad R nineT Racer és R nineT Pure újdonságait, amelyek két további, hasonlóan izgalmas modellel bővítik a BMW Motorrad Heritage élményvilágát.A kevesebb olykor több – vallja számos motorkerékpár-rajongó, akik előszeretettel döntenek a „színtiszta motorozás” élménye, s ennek szellemében olyan motorkerékpárok mellett, amelyek hiteles és autentikus módon testesítik meg ezen alapvetően puritán megközelítést. R nineT modelljével a BMW Motorrad már 2013 óta aktív részese e trendnek, mégpedig töretlen lelkesedés és siker mellett. Mindez már elegendő motivációnak bizonyult a BMW Motorrad csapata számára, hogy 2015-ben az R nineT Scrambler modelljével folytassa, amellyel a klasszikus motorkerékpár-építés újabb izgalmas példányát alkotta meg – további örömteli visszajelzések sokaságát gyűjtve be.

E kedvező fogadtatáson felbuzdulva mutatja most be a BMW Motorrad R nineT Racer és R nineT Pure újdonságait, amelyek két további, hasonlóan izgalmas modellel bővítik a BMW Motorrad Heritage élményvilágát: a csupán a leglényegesebbre összpontosító roadsterrel és a hagyományos iskola szerinti, klasszikus, félig burkolt sportmotorral. Mindkét esetben olyan koncepcióról van szó, amelyek a hatvanas évek végén illetve a hetvenes évek során váltak népszerűvé, de még napjainkban is motorkerékpár-rajongók sokaságában ébresztenek szép emlékeket.

Mindkét új BMW Heritage modell hajtásáról az 1170 köbcentiméter hengerűrtartalmú, lég-/olajhűtésű, erőteljes boxermotor gondoskodik, mégpedig 81 kW (110 LE) teljesítménnyel. A jól ismert erőforrás hatfokozatú sebességváltóhoz csatlakozik. Mindkét motorkerékpár teljesíti az Euro 4 kipufogógáz-szabvány előírásait. A nemesacél kipufogórendszer bal oldalon kivezetett dobbal illeszkedik a klasszikus stílusba.

Az R nineT Racer és az R nineT Pure futóművei egyaránt az R nineT Scramblerből jól ismert, modulrendszerű acél csővázhoz csatlakoznak, amely az első és a hátsó fő vázelemből, illetve a levehető utasoldali vázrészből épül fel. Utóbbi tág teret nyit a két BMW boxer igény szerinti egyéni kialakításai előtt, például a BMW Motorrad kiegészítőprogramjában kínált, különböző ülésváltozatokkal. Az első kerékfelfüggesztés feladatát hagyományos teleszkópvilla látja el, míg a hátsó kerék vezetéséről szimpla Paralever lengőkar gondoskodik, amely központi rugóstaghoz csatlakozik. Az elöl 3,5 x 17″, hátul 5,5 x 17″ méretű ötküllős könnyűfém-öntvény keréktárcsára 120/70 ZR 17 illetve 180/55 ZR 17 jelzésű gumiabroncsot szerelnek. A biztonságos lassulásról elöl négydugattyús féknyergek és úszó ágyazású, 320 milliméter átmérőjű féktárcsák gondoskodnak, blokkolásgátló berendezéssel (ABS) kiegészítve. Síkos úton a hátsó kerék kipörgésének megelőzésére extrafelszerelésként az Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) is rendelkezésre áll. A klasszikus stílus opcióként drótküllős kerekekkel is kiemelhető.

Az R nineT Pure a puritán stílusú klasszikus roadster színtiszta megtestesítője, letisztult és hamisítatlan karakterrel, amely csupán a leglényegesebbre összpontosít. Dizájnja a motorkerékpár-építés hagyományos és modern stílusjegyeinek színvonalas ötvözetére épül, olyan igényes részletekkel, mint például a natúr eloxált felületű, kovácsolt alumínium lábtartók és villahidak. Az R nineT Pure üzemanyagtartálya és első sárvédője szürke (Catalano Grey) színben jelenik meg, a futómű és a hajtáslánc elemeinek fekete fényezésével összhangban még jobban kiemelve az R nineT Pure dinamikus országúti motorozásra született, klasszikus roadster karakterét.

A korai hetvenes évek sportmotorkerékpárjaira tudatosan utalva érkezik az R nineT Racer, lapos, tömör és megnyújtott formavilággal. Hangsúlyosan rövidre szabott félburkolatával, púpos ülésével, csutkakormányával és hátratolt lábtartóival egyaránt a motorkerékpárépítés régi iskolájának intenzív sportosságát sugározza, amit azonban a legkorszerűbb technikával valósít meg. A BMW Motorsport korábbi színeit idéző dekorációval kiegészített fehér (Lightwhite uni) színvilágában az R nineT Racer különösen könnyed és sportos benyomást kelt. Az alumíniumezüstre fényezett váz a hajtáslánc elemeinek fekete színével ízléses kontrasztot alkotva teszi jól láthatóvá e motorkerékpár alapvető architektúráját, még jobban kihangsúlyozva az R nineT Racer kanyargós utak dinamikus motorozására született – a motorkerékpárépítés régi iskolája szerinti – sportmotor-egyéniségét.

Az R nineT Racer és az R nineT Pure különlegességei

  • Erőteljes boxermotor 1170 köbcentiméter hengerűrtartalommal és 81 kW (110 LE) teljesítménnyel, illetve Euro 4 minősítéssel
  • Modulrendszerű váz, amely tág teret nyit a customizing, vagyis a személyes ízlés szerinti egyéni kialakítások előtt
  • Elöl 3,5 x 17″, hátul 5,5 x 17″ méretű ötküllős könnyűfém-öntvény keréktárcsa, opcióként drótküllős kerekek
  • Kettős tárcsafék elöl, 320 milliméter átmérőjű féktárcsákkal
  • Már alapkivitelben blokkolásgátló berendezés (ABS)
  • Gyári extrafelszerelésként Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC)
  • Kettő-az-egybe vezetésű, nemesacél kipufogórendszer (a Raceren polírozott, a Pure esetében szálcsiszolt felülettel)
  • Igényes részletek, mint például a natúr eloxált felületű, kovácsolt alumínium lábtartók és villahidak
  • R nineT Pure szürke (Catalano Grey) színben, klasszikus puritán roadster karakterrel
  • R nineT Racer rövidre szabott félburkolattal, púpos üléssel, csutkakormánnyal és hátra helyezett lábtartókkal, a hetvenes évek sportmotorkerékpárjainak stílusában
  • R nineT Racer fehér (Lightwhite uni) színvilággal, a BMW Motorsport korábbi színeit idéző dekorációval és alumíniumezüstre fényezett vázzal